Koncerty

Kościół ewangelicko-augsburski Świętej Trójcy w Warszawie to miejsce o unikalnej akustyce. Już w XIX w. kościół słynął z pięknej muzyki towarzyszącej nabożeństwom oraz dzięki koncertującym tu wielkim artystom. W kwietniu 1825 r., w obecności cara Aleksandra I, na choralionie grał tutaj młody Fryderyk Chopin. Dzisiaj Parafia ewangelicko-augsburska Świętej Trójcy jest organizatorem koncertów muzyki chóralnej, klasycznej i eksperymentalnej, a także partnerem takich wydarzeń muzycznych jak : Festiwal Muzyki Cerkiewnej, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej Krzyżowa Music – Muzyka dla Europy, Festiwal Oper Barokowych Dramma per Musica, Festiwal Muzyki Sakralnej Moniuszko w kościołach Warszawy czy Międzynarodowy Festiwal Pianistyczny Chopin w sercu Warszawy.

Zapraszamy do śledzenia informacji o planowanych koncertach na stronie internetowej i na naszym profilu na Facebooku :

KONCERTY – 2019

28.12, g. 18:00 Bożonarodzeniowy koncert muzyki chóralnej – Chór Kameralny InLaetitia

07.12, g. 15:00 i 18:00 Koncert z okazji Dnia Świętej Łucji – Chór Katedralny z Uppsali (Szwecja) wstęp tylko po okazaniu wejściówki

10.11, g. 16:30 Requiem Aeternam – Polski Chór Kameralny pod dyr. J. Łukaszewskiego w ramach Festiwalu Muzyki Sakralnej „Moniuszko w kościołach Warszawy”, więcej informacji>

11.10, g.19:00 Jaspar Libuda Kontrabass Solo / cinematic bass solo z Berlina

05.10, g. 19:00 Koncert Chóru Kamerlanego Uniwersytetu w Munster

30.09, g. 18:30 Koncert muzyki barokowej „La Forza delle Stelle” – Królewska Szwedzka Orkiestra Kameralna

19.09, g. 19:00 Alessandro Stradella „San Giovanni Battista” oratorium – w ramach V Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica

16.09, g.19:30 Koncert Pokoju – Kantaty J.S. Bacha w wykonaniu Międzyuczelnianej Orkiestry Barokowej i Chóru Kameralnego Collegium Musicum UW

14.09, g. 18:00 Pamiętaj – Jesteśmy Polsko-Niemiecki koncert młodych wykonawców – Męski Chór Katedralny z Berlina pod dyr. Kai-Uwe Jirki oraz Anna Gaś i Przemysław Lechowski

10.09, g. 19:00 G.F.Haendel „Saul” oratorium – w ramach V Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica

03.09, g. 19:00 Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej Krzyżowa Music – otwarcie tournee jesiennego

15.06, g.18:00 Koncert chóru The Fresno and Visalia Master Chorales (USA)

31.05, g. 19:00 Gościnny koncert Chóru Berlin-Niederschonhausen

18.05, g. 22:00 Recital wokalno-fortepianowy w ramach warszawskiej Nocy Muzeów – wyst. Barbara Zamek i Przemysław Lechowski

17.05, g. 18:00 28. Warszawski Koncert Muzyki Cerkiewnej

27.04, g. 19:00 Organy i trąbka u Luteran – wyst. Christian Schmitt i Matthias Hofs

18.03, g. 16:00 próba otwarta zespołu Graindelavoix (Festiwal Nowe Epifanie)

27.01, g.18:00 Noworoczny Koncert Kolęd – Chór SWPS

20.01, g. 13:00 Dziecięcy Koncert Dobroczynny

06.01, g. 12:00 Koncert Kolęd – Chóry Vox Gaudi i Semper Cantamus

KONCERTY – 2020

01.09, g. 19:00 Krzyżowa Music – koncert otwierający jesienne tournée Polska – Niemcy

16.09, g. 20:00 Psałterz Polski III. Piżmo i Mirra Monodia Polska

18.09, g. 18:00 Koncert Muzyki Cerkiewnej – w ramach Festiwalu Muzyki Cerkiewnej Hajnówka

19.09, g. 18:00 Tam, gdzie krzyżują się ekumeniczne drogi – koncert chóru Semper Cantamus

KONCERTY – 2021

W sezonie jesienno-zimowym nasz kościół znów wypełniły dźwięki muzyki. Jak co roku udało nam się gościć Festiwal Krzyżowa Music oraz XXX Jubileuszowy Warszawski Koncert Muzyki Cerkiewnej – tym razem słuchaliśmy artystów z Łotwy, Rumunii, Węgier i Litwy, również w bardziej współczesnych brzmieniach

Licznie zgromadzona publiczność mogła również wziąć udział w koncercie w ramach Festiwalu Barok w Radości. Koncert, który odbył się pod kopułą związany był z pięćsetną rocznicą śmierci Josquina Desprez. Dzieła tego kompozytora wykonał legendarny francuski zespół Ensemble Clément Janequin pod charyzmatyczną dyrekcją Dominique’a Visse’a. Koncert poprzedziła prelekcja Pana Jakuba Burzyńskiego, który wprowadził publiczność w świat barokowej muzyki.

W ramach Festiwalu Muzyki Europy Wschodniej Eufonie nasz kościół odwiedził, nieprzerwanie działający od 1940 roku, wystąpi Chór Radia Łotewskiego pod batutą swojego dyrektora artystycznego, Sigvardsa Klavy. W repertuarze znalazły się utwory łotewskich, polskich, francuskich i szwedzkich kompozytorów XX wieku. Usłyszeliśmy także wspaniałe wykonanie „Ave Maria” na chór mieszany Antona Brucknera oraz „Die zwei blauen Augen” Gustava Mahlera w aranżacji kompozytora i dyrygenta Clytusa Gottwalda.

W muzyczną podróż kilkakrotnie zabierał nas również chór Semper Cantamus pod dyrekcją Pani kantor Zuzanny Kuźniak – najpierw w „Muzycznej bajaderce” – koncercie w ramach tegorocznych Europejskich Dni Dziedzictwa, a potem podczas Koncertu Reformacyjnego, podczas którego mogliśmy podziwiać muzykę protestancką nie tylko w wykonaniach chóralnych, ale i fortepianowych i organowych, dzięki talentom Anny Gaś, Romana Szlaużysa i Damiana Skowrońskiego.

Rok 2021 zakończył Koncert Bożonarodzeniowy oraz wykład Katedry Biologii Uniwersytetu Warszawskiego „W samym centrum Warszawy”.

Koncerty online

W ramach 35. Warszawskich Spotkań Muzycznych odbył się koncert Fabryka Madrygałów w wykonaniu Leszka Lorenta i zespołu La Tempesta.

Warszawskie Spotkania Muzyczne pozowalają obcowac z muzyką kompozytowrów działających głównie w Warszawie.

Nazwa „madrygał” sugeruje rzecz zabawną i frywolną. Jednak nie w przypadku utworów Carla Gesualda da Venosa, w których słowo „śmierć” i jego pochodne wybrzmią podczas koncertu 184 razy. Ta przedziwna muzyka uzupełniona zostanie utworami stricte kościelnymi – motetami Jasquina Desprez i Mikołaja Zieleńskiego oraz tegoż samego Gesualda, którego życie, tak jak i twórczość, pełne było wielkich sprzeczności. Najbardziej zauważalna będzie jednak inna konfrontacja: dawnym wokalnym 5-głosowym kompozycjom przeciwstawimy zupełnie współczesne, improwizowane interludia perkusyjne.
Pięć wieków różnicy – a jak pięknie to razem brzmi.

200 kantat Bacha na 200-lecie UW

Rektor Uniwersytetu Warszawskiego oraz Parafia ewangelicko-augsburska Świętej Trójcy zaprasza na koncert z cyklu „Bach 200 UW – 200 kantat Bacha na 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego”.

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
BWV 1 Wie schön leuchtet der Morgenstern
BWV 182 Himmelskönig, sei willkommen
BWV 10 Meine Seel erhebt den Herren

Wykonawcy:
Joanna Radziszewska-Sojka – sopran
Helena Poczykowska – alt
Tomaš Lajtkep – tenor
Michał Dembiński – bas
Chór i Orkiestra Baroque Collegium 1685
Agnieszka Żarska – dyrygent, kierownictwo artystyczne

Nagranie dokonane 3 września 2020 r. w kościele ewangelicko-augsburskim Św. Trójcy w Warszawie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Opisy, libretta i tłumaczenia kantat na stronie www.bach.uw.edu.pl

Orkiestra Baroque Collegium 1685 w składzie:

skrzypce I: Magdalena Malá, Markéta Langová
skrzypce II: Bohumila Bidlová
skrzypce II/viola: Simona Tydlitátová
altówka: Lýdie Cillerová
wiolonczela, koncertmistrz: Marek Štryncl
kontrabas: Ondřej Štajnochr
fagot: Kryštof Lada
obój / obój da caccia I: Aleš Ambrosi
obój / obój da caccia II: Marta Neumannová
flety: Marek Špelina
pozytyw organowy: Filip Dvořák
róg naturalny I: Jiří Tarantík
róg naturalny II: Krzysztof Białasik
puzon: Andrzej Tkaczyk

Chór Baroque Collegium 1685 w składzie:

soprany: Magdalena Jacak, Małgorzata Kordas, Joanna Radziszewska-Sojka, Ewa Splewińska, Agnieszka Zachwieja
alty: Anna Bober, Alina Lelito, Helena Poczykowska, Bartłomiej Trzeszczoń, Barbara Zacher
tenory: Tomaš Lajtkep, Łukasz Nowak, Paweł Pecuszok
basy: Michał Barański, Marcin Budziaszek, Michał Dembiński