Strona główna - Parafia - Kaplica i Ośrodek Lux-Med Tabita
powrót na poprzednią stronę

Hasło miesiąca

"Mowa wasza niech będzie zawsze uprzejma, zaprawiona solą.” Kol 4,6

Spis treści


"Tabita"

(Tabita - LuxMed)

ul. Długa 43, 05-510 Konstancin-Jeziorna
tel. 737 64 00 (sekretariat); 737 64 01 (dyrektor); 737 64 04 (recepcja); 804 71 60
fax: 737 64 56
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
http://www.tabita.waw.pl

Najdłużej utrzymywaną formą działalności opiekuńczej w Zborze Warszawskim była opieka nad ludźmi w podeszłym wieku. Zapoczątkowana w skromnych rozmiarach w 1736 roku, z różnymi przerwami, przybrała oficjalną formę w 1843 roku, kiedy to Dom Starców otrzymał oddzielny budynek. Jak już wspomniano wcześniej, lokalizacja Domu Starców była zmienna, starano się bowiem jego mieszkańcom stworzyć najlepsze warunki bytowania.

W 1903 roku Dom Starców przeniesiono do rozbudowanego i zmodernizowanego budynku Schronienia dla Nieuleczalnie Chorych i Epileptyków przy ul. Żytniej 36 prowadzonego przez Zbór Warszawski od 1882 roku. Dom ten uległ zniszczeniu po Powstaniu Warszawskim w 1944 roku, a siostry opiekujące się starcami wraz z nimi i grupą sierot, przedostały się w okolice Łowicza, skąd w 1945 r. przeniosły się z całą gromadką na plebanię do Żyrardowa. W listopadzie 1947 r. została wznowiona działalność Domu Starców, który znalazł swą siedzibę w budynku "Tabity" i w "Betanii" na terenie parku tabitańskiego w Skolimowie przy ul. Długiej 43. Po pożarze "Betanii" 23. XII. 1961 roku starców przeniesiono do budynku "Tabita". Dom ten nazwano później Domem Opieki (dziś: Ewangelicki Ośrodek Diakonii "Tabita").

Nabożeństwa odbywają się w EOD Tabita w niedzielę o godz. 11:00.

Zobacz także

Błąd: Brak artykułów do wyświetlenia

WIRTUALNA  RZECZYWISTOŚĆ TRÓJCY ŚWIĘTEJ

Pracownia KCVA specjalizująca się w tworzeniu wirtualnych modeli wnętrz obiektów architektonicznych stworzyła wirtualny model wnętrza Kościoła pw. Świetej Trójcy. Spacer po modelu świątyni jest przykładem zastosowania technologii 3d stosowanej w przemyśle gier komputerowych. Wymagania sprzętowe : Procesor 2 rdzeniowy, 2 GB pamięci ram, karta graficzna ATI lub NVIDIA, 700 MB wolnej przestrzeni dyskowej.

>> POBIERZ <<

 

www.kcvastudio.com

Odwiedź także






{noembedvideo}